Спілка археологів України презентує нову айдентику, розроблену в межах проєкту «Посилення спроможності професійної спільноти задля адвокації археологічної спадщини України», реалізованого за підтримки Українського культурного фонду.
Презентацію айдентики можна переглянути за посиланням.
Ідентифікація спільноти фахівців, її впізнаваність, є дуже бажаною, і найімовірніше, необхідною складової ефективної та активної діяльності. Згідно Стратегії, Місії, Завдань Спілки виникає закономірна необхідність осмислити і транслювати їх за допомогою візуальних засобів. Це є можливим завдяки графічному дизайну. Корпоративний стиль передається через різні комунікаійні канали, наприклад — сайт / сторінка, соціальні мережі, плакат, оголошення, афіша, реклама, друкована продукція, в т.ч. бланк, візитівка. Приналежність до певного стилю, відданість стилю — дотримання певних вироблених норм і правил — є запорукою успіху. Це добрий інструмент за допомогою якого можна пояснити «Хто ми є», «Що ми робимо», «До чого прагнемо». Безумовно жодна лінія, фігура, колір, шрифт — не здатні певною мірою пояснити складні речі. Проте їх поєднання може бути потужним емоційним засобом, що наштовхне на роздуми, створить необхідний настрій.
На початку роботи над айдентикою були опитані члени Спілки. Усього отримано близько 30 відповідей. В анкеті поставлені питання про нинішню емблему Спілки (її значення), доцільність /не доцільність її зміни, запропоновані описові (емоційні) характеристики для корпоративного стилю, а також емоційне уявлення про спілку археологів України. Респонденти найчастіше характеризували Спілку як фахову спільноту (тобто об'єднуючим є археологія), єдину (єдність), відповідальну, патріотичну, досвідчену, а також таку яка переймається захистом і охороною археологічної спадшини. Для більшості корпоративний стиль має бути простим, стилізованим, доступним.
Для вибору корпоративних кольорів потрібно відчути свої враження від того «Якого кольору археологія?». В більшості вона асоціюється з землею (чорний, коричневий, сірий), глиною / материком (білий, жовтий), керамікою (коричневий, сірий, теракотовий), золотом (жовтий), камнем (сірий, рожевий).
Для написання назви організації й текстів запропоновано два шрифти. Шрифт типу Sans Serif — Source Sans Pro (Regular, Bold). Він простий, чіткий, демократичний, сучасний. Його використовуємо для напису назви організації, заголовків. Шрифт типу Serif — Bitter (Medium, Semibold). Використовуємо для текстових блоків. Це також сучасний штрифт. Добре поєднується із попереднім. Скачати шрифти.
Задовга і складна повна назва «Спілки», включно із розшифровкою абревіатури ВГО, а також лапками, які не дуже естетично виглядають у логотипі — такі обставини дозволяють запропонувати скорочений варіант назви саме для логотипу. Це може мати наступний вигляд: Спілка археологів України, ВГО Спілка археологів України. Акцент на головному буде досягнуто, якщо напис Спілка археологів України зробити більш жирним шрифтом (Source Sans Pro), великими літерами. На питання стосовно емблеми Спілки, більшість уявляють його як такий, що відображає узагальнений символ археології (не конкретну знахідку чи пам'ятку), фаховість і єдність спільноти, науку, захист пам'яток, державні символи. Озираючись на пропозиції та висловлені думки спілчан запропоновано ідею емблеми — знак із трьох елементів, що віддалено нагадує стилізований державний символ (тризуб), в центрі якого лопата (симовол археології). У даному виконанні нерівні лінії, тонкий нерівний контур навколо трьох крупних елементів емблеми відображають щось ніби давнє, фрагментоване, крихке, але водночас і міцне, масивне, впевнене, об’єднане. Скачати логотип.
Частиною корпоративної ідентичності є набір елементів, які можуть створити додаткове емоційне уявлення про Спілку. Запропоновано як ідея, з можливими варіантами реалізації, — використання поняття «фрагменти», і відповідно, візуалізації, втілення цієї ідеї. «Фрагменти» — це частинки давньої історії, відомі, а також не відомі. «Фрагменти» — частини чогось (речі, явища тощо), що колись було цілим, але тепер відоме тільки у фрагментарному стані, не повністю. «Фрагменти» — як осередки фахівців, які лиш об’єднані дають уявлення про фахову спільноту.
Презентацію айдентики можна переглянути за посиланням.